onsdag 4 april 2012

Om att vara anträffbar dygnet runt

Tänk vad vi alla är anträffbara, 24 timmar om dygnet och det är egentligen helt sjukt när man tänker efter för jag tror de flesta människor äger en mobiltelefon i dagens samhälle.

Jag är så gammal (!?!) att jag kommer ihåg telefonkioskerna. Var lite mysigt att stå i den lilla kuren och stoppa i enkrona efter enkrona och prata men särskilt praktiskt, nej det var det nog inte egentligen...

Kommer även ihåg min första mobil, den var stor med en liten antenn man kunde dra ut för att få bättre täckning =) Jag fick den när jag började köra moped som en säkerhet ifa det skulle hända något när man var ute och åkte på alla småvägar.

Idag kan jag tycka det är skönt att vara utan mobilen ibland, man måste inte vara anträffbara jämnt så ibland lämnar jag den hemma med flit, speciellt när jag ska ut och gå i skogen och bara njuta av lugnet och att vara här och nu...

Bilden har jag tagit på Öland, gillar den och har länge funderat på att göra en liten förstoring av den, kanske att ha i mitt egna lilla pysselrum =)

KRAM alla goa vänner och njut av solen

8 kommentarer:

  1. Jag kommer också ihåg telefonkioskerna, och jag kommer ihåg hur irriterande det var när pengarna tog slut... Min första mobil hade också en liten utdragbar antenn!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att inte alltid vara anträffbar, samtidigt som jag kan undra hur sjutton man klarade sig förrut? :-)

    Fotot är underbart, älskar färgerna på telefonkioskerna!

    Ang. ljusen i kaffekopparna så har jag köpt vekarna på Panduro. Jag tror inte det är någon fara att kopparna spricker, de klarar ju 100% varmt vatten, minst! Tror inte stearinen blir så varm ens. Däremot finns det lite andra saker att tänka på, det finns en del tips bland kommentarerna i mitt inlägg, som att ha extra tjock veke, kanske till och med fler.

    SvaraRadera
  3. Hur söta var inte de där telefonkioskerna!! Härligt att de var i olika färger. tycker absolut att du ska ha den i ditt pysselrum.. Kram emelie och elin

    SvaraRadera
  4. jag minns på 70-talet när det kostade två 10-öringar att prata i tio minuter.
    mobilen stänger jag av kl 21 och startar upp nån gång på morgonen.

    SvaraRadera
  5. klart du ska göra en tavla av telefonkioskerna, det blir fint!Jag minns dem också, och hur folk hade rivit ur sidor i telefonkatalogen (på den tiden när man kunde leta rätt på en persons telefonnumer :))

    SvaraRadera
  6. ja det är sannerligen skrämmande med denna totala uppkoppling och tillgänglighet. Drabbades av nostalgi när jag ser dessa gamla hederliga telefonkiosker. :)
    Ha en fin torsdag
    Emma

    SvaraRadera
  7. hej! älskar stolen som du har i din header. vet du vad den heter?

    SvaraRadera
  8. Underbar bild! Jag kommer ihåg telefonkorten också! Och så hade jag en personsökare en kort period. Jösses vilka minnen du väcker :)
    Ha en härlig påsk!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning till mig så blir jag glad...