torsdag 12 april 2012

Veckans recept

Jag och min man skriver matlista varje vecka, lite pensionärsvarning på det men så smidigt och praktiskt. Man vet alltid vad man ska äta, kan ta upp från frysen kvällen innan och slipper handla en massa saker som man sedan inte använder.

Vi försöker även att göra ett nytt recept varje vecka som vi aldrig gjort innan från någon av alla mina kokböcker, nätet, kompisars recept eller någon tidning.

Veckans recept blev Aprikoskyckling med sötsur sås och det blev så himla gott =) Vi är inte jätte förtjusta i aprikoser, tycker de är alldeles för söta så vi hoppade över dem och la i lite ananas och morötter istället, blev lite gott som på en kinarestaurang tycker vi båda. Jag gav receptet 10 poäng och min man en stark 8 =)

Här kommer det om någon mer vill prova...

Aprikoskyckling med sötsur sås


Bilden kommer från deras hemsida, http://www.masterkocken.se/

KRAM alla mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning till mig så blir jag glad...